Встановлення дискових гальм на велосипед - досить цікаве завдання, з яким цілком може впоратися звичайний любитель. Тут ви дізнаєтеся не тільки про основні кроки встановлення, а ще й отримаєте корисні лайфхаки від фахівців нашого магазину!

 

Зміст:

 

  1. Які інструменти потрібні, щоб поставити дискові гальма на велосипед?
  2. Встановлення дискових гальм: декілька основних кроків
    1. Крок 1: Встановлюємо ротори на колеса
    2. Крок 2: Встановлюємо гальмівні важелі на кермо
    3. Крок 3: Встановлення каліпера дискового гальма на велосипед
  3. Закріпляємо троси та гідролінії
  4. Тестування роботи гальм

 

 

Підбираємо інструментарій для встановлення

 

 

Всі сучасні дискові гальма для велосипеда мають просту та продуману конструкцію. Тож встановити їх можна за допомогою звичайних шестигранників та ключів Torx. Саму гальмівну систему (важелі та каліпери) можна легко встановити, використовуючи звичайний мультитул для велосипеда або повнорозмірний шестигранник.

 

 

Гальмівні диски, які фіксуються за допомогою 6 болтів, закручуються ключем Torx розміру T25. Він має трохи інший перетин, ніж звичайні шестигранники.

 

 

Також існує велика частка роторів з кріпленням стандарту Shimano Centerlock. Замість шести болтів для їх кріплення використовується одна велика гайка під спеціальний ключ для каретки від Shimano, Parktool та інших виробників інструментів.

 

Порада. Деякі ключі з цього списку є дуже специфічними. Тож якщо не збираєтеся знімати гальмівні диски на регулярній основі, то можна скористатися послугами нашої веломайстерні у Дніпрі! Це може бути та швидше, і вигідніше для вашого випадку!

 

Встановлення дискових гальм: декілька основних кроків

 

 

Зазначимо, що гідравлічні та механічні гальма встановлюються на велосипед однаковим чином, тому що мають дуже схожу конструкцію. Якщо ви встановлюєте гальма на шосейний велосипед, то переконайтеся, що дуал-контроли(шосейні гальмівні ручки) встановлені зручно, та надійно затягнуті.

 

 

Проте бувають випадки, коли трос або гідролінію треба прокладати всередині рами. Гідравлічні гальма в такому разі треба розʼєднувати, що може бути доволі складно для початківця. Тож рекомендуємо звернутися у майстерню для цієї роботи, якщо не маєте достатньо досвіду.

 

Крок 1: Встановлюємо ротори на колеса

 

 

На цьому етапі найголовніше - встановити ротор на велосипед правильним боком. Щоб не сплутати, подивіться на написи та позначки на металі диска. Стрілка напрямку ротора завжди розміщуються на його лицьовій частині.

 

  • Для встановлення ротора під 6 болтів користуємося ключем Torx T25
  • Щоб встановити ротор Centerlock, знадобиться універсальний ключ для каретки

 

Крок 2: Встановлюємо гальмівні важелі на кермо

 

 

Далі треба встановити гальмівні ручки на велосипед. Вони фіксуються на кермі за допомогою хомутів. Ручки високого рівня мають відкидні хомути, що дозволяє встановлювати їх швидко та зручно. А ось на бюджетних моделях доведеться зняти гріпси та манетки перед встановленням.

 

Порада від нашого експерта Івана Роботенко:

 

“Не варто дуже сильно затягувати ручки гальм на кермі. Краще затягнути так, щоб під час сильного удару вони мали змогу рухатись. Це може вберегти важелі від пошкоджень під час падіння. Проте це не стосується шосейних дуалів. Їх треба затягувати сильно, бо ви будете гна них спиратися під час руху."

 

Крок 3: Встановлюємо каліпери на раму та вилку

 

 

Тепер треба встановити каліпери або супорти гальма. Кожен каліпер закріплюється двома болтами під шестигранник на 5. Процес дуже простий та виконується за декілька хвилин.

 

 

Проте маємо вас попередити про використання адаптерів під великі ротори. Якщо гальма будуть працювати з дисками від 180 мм та більше, тоді треба буде використовувати спеціальні адаптери. Вони дають змогу коректно встановити колесо. Для дисків 140 та 160 мм зазвичай ніяких адаптерів не знадобиться.

 

Закріпляємо оболонки та гідролінії

 

 

Тепер треба зробити фінальний крок - закріпити гідролінії та оболонки. Якщо на рамі всі комунікації проводяться зовні, то оболонки просто фіксуються на спеціальних місцях для кріплення. Зафіксувати їх можна кліпсами, або пластиковими стяжками.

 

А ось у випадку з внутрішньою проводкою цей крок треба виконати в першу чергу, а вже потім встановлювати ручки та каліпери.

 

Тестуємо роботу гальм

 

Коли все готово, треба перевірити працездатність системи.

 

  1. Натискаємо на гальма, впевнюємось, що колодки стискають диск
  2. Ручки при натисканні мають працювати на половину ходу
  3. Ротори не чіпляють гальмівні диски під час обертання колеса

 

Якщо помітили щось з цих трьох пунктів, тоді варто зробити налаштування. Детальніше про це читайте в нашій статті: “Як налаштувати гальма на велосипеді

 

Встановити нові деталі та налаштувати велосипед вам допоможуть у нашій майстерні BlackBike. Досвідчені механіки зроблять все максимально швидко та правильно, що дозволить зекономити вам купу часу!