Використання амортизаційної вилки, аеро профіль рами і подальше поширення електронних компонентів велосипеда.

Індустрія гравійних велосипедів продовжує активно розвиватися, намагаючись запропонувати споживачам універсальний велосипед, що поєднує в собі аеродинаміку і жорсткість шосейного з комфортом МТБ.

У цій статті ми розглянемо ринок gravel технологій сьогодні і виділимо п'ять основних тенденцій його розвитку в 2022 році.


Використання вилки на гравійніках

RockShox’ Rudy

Мабуть варто почати з досить спірною теми амортизації в гравійних велосипедах. Для одних це відмінний варіант підвищити комфорт пересування по гравійної дорозі або ж просто легкому бездоріжжю, для інших - скочування популярних нині gravel велосипедів в нішу МТБ.

На сьогодні, проміжними технічними рішеннями хоч якоїсь амортизації для гравійніків, є вилка Cannondale Lefty Oliver і Specialized Future Shock, які до душі далеко не всім. Однак ситуація може скоро сильно змінитися.

У 2022 році експерименти з гравійної підвіскою вийдуть на новий рівень. RockShox планує випустити на ринок свою нову вилку Rudy (30-40 мм ходу), а також компоненти SRAM XPLR (зокрема касету на 10-44).

Тепер це будуть не просто компоненти гірських велосипедів, перепрофільовані для ринку gravel, а спеціально розроблені для гравійних велосипедів, що тягне за собою помітні технічні та практичним відмінності в експлуатації.

Наскільки це наблизить гравійнік до МТБ і віддалить його від початкового образу, створеного маркетологами і конструкторами за останні роки, вирішувати звичайно буде споживач своїм гаманцем.


Аеро гравійні гоночні велосипеди

Áspero гоночний гравійнік з аерофілем

Досвід використання показує, що гравійні велосипеди знаходять найширший спектр застосування. Одні люблять їх за універсальність на асфальті, де на них можна покататися навіть в компанії шоссейників, не особливо програючи в швидкості і накаті, але при цьому не замислюючись з'їхати на ґрунтову дорогу. Інші вважають за краще навісити на свій гревел купу сумок і відправитися в неспішний велопохід з підйомами, спусками і різним дорожнім покриттям.

Але є і третя група велосипедистів, яким до душі гравійні гонки. Так, це явно тренд не наших широт, а скоріше США, де кількість і протяжність саме гравійних маршрутів величезна, але і у нас подібний вид гонок починає з'являтися і набирати популярність. У світлі цього постає питання аеродинаміки гравійного велосипеда, який багато виробників активно вирішують, випускаючи на ринок свої аеро рами. Звідси поява таких моделей, як Scott Addict Gravel і Cervélo Áspero (недавня перемога у відомій гравійній гонці Unbound). Ціна останнього правда досягає 8000 фунтів стерлінгів за найдешевший варіант.

 

Грязьові зазори будуть тільки ширше

Ця тенденція стосується не тільки до гравійних велосипедів, тому що протягом останніх років явно помітно, що грязьові зазори намагаються збільшити майже всі виробники велосипедів.

Воно й зрозуміло, адже великий зазор значно розширює сферу застосування велосипеда. Споживач давно зрозумів, що широка гума - це далеко не завжди погано. Вона і кількість проколів скоротить, і по поганій дорозі провезе швидше, ніж більш вузька, добре накачена покришка. А швидкість на хорошому асфальті важлива далеко не для всіх.

Ось і в гравійних велосипедах вже не рідкісні випадки, коли грязьові зазори не поступаються моделям гірських велосипедів. Звичайно, гоночні версії давно прийшли до максимального зазору в районі 40 мм, але більший зазор в туристичних моделях значно привабливіший для масового споживача. Відповідно у 2022 році у багатьох gravel моделях, в тому числі і в нашому магазині, ви зможете зустріти зазор для гуми 50+ мм.

 

Одяг для гравійних покатушек

Ви можливо запитаєте, що це за нісенітниця !? Одяг для їзди по гравійним дорогах? Чим вона відрізняється від звичайного нам всім велоодягу?

Спокійно. Так, без ушлих маркетологів тут справа явно не обійшлася, але по-перше, де в сучасній велоїндустрії без них обходиться справа, а по-друге, дещо, що заслуговує увагу, є і тут.

Комплекти для гравію від Morvelo Overland, Rapha і Pedaled ставлять в основу комфорт, практичність і досить вільний крій, а не універсальність. Цей одяг ближче до casual. Крім того є взуття для гравійних заїздів, наприклад, Shimano RX8 і Rapha Explore, які мало поступаються в продуктивності в порівнянні з їх аналогами для шосейних або гірських велосипедів, але при цьому дуже зручні при ходьбі. Взагалі, головною особливістю нового типу одягу можна вважати те, що вона дозволяє не виділятися як велосипедист, якщо ви цього не хочете, але при цьому забезпечує комфорт пересування на велосипеді. Нескладно здогадатися, що основними споживачами цих речей швидше за все є велотуристи і любителі покататися по місту у вихідний день.

 

Електронні компоненти велосипеда

Shimani GRX Di2

Електронні гравійні групсети існують вже деякий час, зокрема Shimano випустила версію GRX Di2 кілька років тому.

Також вже доступний новий групсет SRAM XPLR в бездротовій електронній конфігурації eTap. Однак електронна інтеграція виходить за рамки одних лише трансмісій.

Лідером в цій сфері безумовно є SRAM зі своїм підсідельним штирем Reverb AXS XPLR і датчиками тиску Quarq TyreWiz, які працюють разом з трансмісіями для створення повноцінної електронної екосистеми. Додайте до цього потенціал інтеграції з двигунами ebike, і ви отримаєте gravel дійсно нового рівня.

Крім того, існує ймовірність, що Shimano випустить у 2022 році свій електронний дроппер. Принаймні кілька патентів на цю систему вже засвітилися в Інтернеті.

Однак в будь-якому випадку, як і з шосейними велосипедами, електронні технології на гравійних велосипедах нікуди не дінуться, і в найближчі роки ми однозначно побачимо їх ще більше.

Підготовлено за матеріалами bikeradar