Гальма на велосипед - одна з найважливіших частин, за якою потрібен регулярний догляд. Сьогодні ми розповімо, як правильно налаштувати гальма на велосипеді та які інструменти для цього знадобляться.

 

Зміст:

 

  1. Коротко про типи гальм
  2. Які ключі знадобляться для налаштування гальм на велосипеді?
  3. Етапи налаштування гальм різного типу

 

Коротко про типи велосипедних гальм

 

 

Перед тим, як почати налаштування, вам треба визначитися, з яким типом гальм ви маєте справу:

 

  • Якщо на велосипеді немає гальмівного металевого диску посередині, проте є дві паралельні дужки біля обода - ви маєте справу з ободними гальмами для велосипеда

 

 

  • В тому випадку, якщо ротор на велосипеді присутній, а від керма до супорта прокладений сталевий трос - це дискові механічні гальма.

 

 

  • Коли замість троса іде герметична трубка (гідролінія), то велосипеді встановлені дискові гідравлічні гальма.

 

 

Якщо ви тільки но придбали нові гальма та хочете встановити їх самостійно, рекомендуємо нашу статтю: “Як встановити гальма на велосипед

 

Які ключі знадобляться для налаштування гальм на велосипеді?

 

 

Незалежно від типу гальм вам знадобиться мінімальний обсяг інструментів. Більшість гальм налаштовується шестигранником на 5, який мають в комплекті різноманітні велосипедні мультитули або набори велоінструментів.

 

Якщо ще не обзавелися шестигранниками, то рекомендуємо зробити це якнайшвидше, бо вони ще неомінно знадобляться.

 

Етапи налаштування гальм різного типу

 

 

Кожен тип гальмівної системи має свої нюанси та певні кроки налаштування. Це повʼязано з їх принципом дії та конструктивними особливостями. Наприклад, для механічних гальм важливо обрати правильний натяг троса, бо від цього буде залежати потужність гальмування та хід гальмівного важеля.

 

Ось, що каже з цього приводу каже наш співробітник та за сумісництвом затятий велосипедист Іван Роботенко:

 

Перед налаштуванням будь-яких типів гальм потрібно впевнитися у їх справності. Механіка повинна мати цілісний трос, а гідравлика - достатню кількість гальмівної рідини. Дуже часто люди звертаються з проблемою чиркання колодок об диск. А все це через неякісні колодки або завелику кількість гальмівної рідини.”

 

Важливо! Прокачування гідравлічних гальм може бути досить складним процесом. Якщо ніколи цього не робили, рекомендуємо звернутися до веломайстерні BlackBike у Дніпрі, або будь-якої іншої, де працюють кваліфіковані майстри!

 

Як відрегулювати гальма на велосипеді ободного типу?

 

 

 

Конструкція ободного типу гальм є доволі простою, проте інколи налаштування може викликати складнощі. Щоб зробити все правильно, процес налаштування ділиться на такі кроки:

 

  1. Виставити положення колодок. Вони мають притискатися всією площиною та виставлені рівно відносно поверхні обода. Для цього треба послабити гайки, що їх тримають, відрегулювати, та не забути затягнути після налаштування. Відстань між колодками та ободом має бути не більше 5 мм.

 

  1. Зафіксувати трос з достатнім натягом. Натяг має бути таким, щоб гальмівна ручка не діставала до керма та відчувалося помітне зусилля.

 

  1. Відрегулювати навантаження пружини на кожній металевій дужці - завдяки цьому гальма будуть повертатися у вихідне положення (коли ви будете відпускати ричаг. Перевірити правильність налаштування просто - обидві дужки мають стояти рівно на 12 годин без перекосу в одну зі сторін.

 

 

У налаштуванні ободних гальм іноді бувають труднощі. Вісімка на колесі - одна з найпопулярніших причин, чому не вдається налаштувати Ободні гальма. Як це виправити? Читайте в нашій статті: “Як виправити вісімку на колесі велосипеда”

 

Як відрегулювати дискові тормоза на велосипеді?

 

Процес регулювання дискових гальм велосипеда за логікою дуже схожий з ободними. Тут ми також повинні слідкувати за натягом троса та ходом гальміної ручки. А також впевнитися, щоб гальмівні колодки мали однакову відстань до гальмівного ротора.

 

 

Ось так виглядає покроковий процес налаштування дискових механічних гальм:

 

  1. Відрегулювати положення колодок відносно ротора. Для цього треба послабити два гвинта, що тримають гальмівну машинку (каліпер). Після цього виставити машинку таким чином, щоб обидві колодки мали однакову відстань до ротора.

 

  1. Натягнути трос гальм. Впевнюємося, щоб хід ручки був приблизно на половину від її максимального. Якщо він завеликий, треба підтягнути гальма шляхом натягу троса.

 

  1. Якщо потрібно, виконуємо остаточне регулювання натягу за допомогою підводу колодок або регулятора натягу на гальмівній ручці.

 

На механічних гальмах відстань від колодок до ротора можна регулювати за допомогою налаштування підводу колодок. Це робиться невеликими боковими гвинтами під шестигранник на корпусі гальм. На гідравлічних гальмах ця відстань визначається системою автоматично та завжди буде однаковою.

 

 

Для дискових гальм відстань між колодками та ротором можна робити якомога меншою. Єдина умова - колодки не повинні чіпляти ротор під час обертання колеса. Якщо таке трапляється, треба збільшити відстань між колодками.

 

Якщо при налаштуванні будь-якого типу гальм виникають складнощі, радимо звернутися в нашу магазин BlackBike. Наші механіки мають великий досвід та знають, як вирішити будь-яку велосипедну проблему!